1. Usługi podstawowe:
a) Prasowanie, pranie wodne, pranie chemiczne – odzieży oraz tekstyliów domowych.
b) Maglowanie (usługa dostępna w wybranych pralniach).
c) Czyszczenie odzieży, butów oraz innego asortymentu skórzanego.
d) Czyszczenie i impregnacja dywanów.
e) Poprawki krawieckie (usługa dostępna w wybranych pralniach).
f) Usługa specjalistycznego czyszczenia w technologii AQUA-DRY* (Usługa dostępna w
wybranych lokalizacjach).
2. Usługi uszlachetniające i zabezpieczające:
a) Oferujemy usługi dodatkowe m.in. krochmal, superkantki (usługa dostępna w
wybranych pralniach), apreturę (warstwa ochronna), impregnację, usługi
antyalergiczne, dezynfekcję, ozonowanie które są płatne dodatkowo.
b) Szczegółowe informacje nt. powyższych usług i warunków ich stosowania zostaną
udostępnione Klientowi przez personel pralni, na każde żądanie Klienta.
3. Usługi dodatkowe:
a) Pranie na Wagę:
– Usługa Pranie na wagę polega na zrealizowaniu usługi prania określonego
asortymentu metodą standardowego prania wodnego.
– Ze względów sanitarnych w Usłudze Pranie na Wagę brak jest recepcji przyjmowanej
odzieży. W związku z brakiem recepcji przyjmowanej odzieży asortyment zostanie
przyjęty przez pralnię każdorazowo „na odpowiedzialność klienta”, a pracownik
pralni poprosi Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.
– Usługa Pranie na Wagę dotyczy wyłącznie: bielizny osobistej (majtki, skarpetki,
biustonosze) / t-shirt’ów / koszulek na ramiączkach / bluz sportowych / spodni
dresowych / leginsów / odzieży niemowlęcej
– Cena prania uzależniona jest od wagi odzieży.
– W ramach usługi Pranie na wagę przyjęty asortyment nie jest prasowany
– W ramach usługi Pranie na wagę nie wykonuje się dodatkowych usług, takich jak
usługa typu AQUA-DRY, jak również innych usług uszlachetniających oraz
zabezpieczających.
– Po wykonaniu usługi Prania na wagę pralnia oddaje Klientowi upraną, wysuszoną i
złożoną odzież w torbie ECO, którą Klient może zakupić w pralni lub opakowaniu
własnym Klienta
(nie na wieszaku). W związku w powyższym mogą wystąpić zagniecenia odzieży, co
Klient akceptuje, wybierając usługę Prania na wagę.
– W ramach usługi Pranie na wagę odzież ważona jest przed wykonaniem usługi.
Pralnia informuje, że waga odzieży przed i po wykonaniu usługi Prania na wagę może
się różnić co w żaden sposób nie wpływa na cenę usługi Prania na wagę.
b) Abonament Koszule:
– W sprzedaży dostępne są Abonamenty Koszule obejmujące różną ilość koszul.
Możliwe dostępne Abonamenty obejmują 30, 50, 80 koszul. Cena Abonamentu Koszule
jest zależna od ilości koszul objętych danym Abonamentem Koszule.
– Informacja o aktualnych cenach Abonamentu Koszule jest zamieszczona w cenniku
dostępnym w widocznym miejscu w każdym lokalu pralni. Powyższą informację Klient
może również uzyskać od pracownika pralni.
– Abonament Koszule obejmujący 30 koszul ważny jest przez 2 (dwa) miesiące od daty
wykupu Abonamentu. Pozostałe Abonamenty ważne są przez 6 (sześć) miesięcy od daty
wykupu Abonamentu.
– Po upływie okresu ważności Abonamentu Koszule, jego niewykorzystana część
przepada.
Ponadto Abonament Koszule nie podlega wymianie na inne usługi ani na gotówkę.
– Abonament Koszule jest dostępny w sprzedaży do odwołania.
– W ramach Abonamentu Koszule przyjmowane są koszule biznesowe damskie oraz
męskie, o których mowa w pkt 7 a) niniejszego regulaminu (w ramach Abonamentu
Koszule nie są przyjmowane koszule, o których mowa w pkt 7 b) niniejszego
regulaminu).
– Standardem usługi prasowania wykonywanej w ramach Abonamentu Koszule jest
prasowanie rękawów koszuli w kant.
– Abonament Koszule obejmuje usługę prania i prasowania określonej ilości koszul
(w zależności o rodzaju wykupionego Abonamentu Koszule odpowiednio 30, 50 lub 80
koszul) przez cały okres ważności Abonamentu.
– Czas realizacji usługi prania i prasowania koszul w Abonamencie Koszule wynosi
do 48 godzin od godziny przyjęcia koszul przez pralnię tj. do dwóch dni
roboczych.
– W ramach Abonamentu Koszule nie jest wykonywana usługa AQUA-DRY.
– Abonament Koszule można realizować jedynie w pralni, w której Abonament Koszule
został wykupiony. Dla każdego Abonamentu Koszule zostaje założona w pralni pisemna
specyfikacja/druk Abonamentu w formie przygotowanej przez pralnię, która zawiera
następujące informacje: wielkość / wartość Abonamentu Koszule, data wykupu
Abonamentu Koszule, termin ważności Abonamentu Koszule, numer paragonu oraz podpis
Klienta.
– Każdorazowo przy realizacji usługi prania i prasowania koszul w ramach
Abonamentu Koszule, Klient podaje nazwisko lub hasło, pracownik pralni odznacza na
specyfikacji / druku daną ilość koszul oddaną do prania, a następnie Klient składa
swój podpis na specyfikacji / druku. Wykonanie powyższego przez Klienta jest
niezbędne w celu skorzystania z Abonamentu Koszule, co Klient akceptuje.
c) Usługa prania ekspres:
– Czas realizacji prania i prasowania odzieży w ramach usługi Prania ekspres
wynosi do 6 godzin od godziny przyjęcia odzieży przez pralnię, w godzinach pracy
danej pralni.
– Usługa może być wykonana w ramach prania chemicznego, prania wodnego,
specjalistycznego czyszczenia w technologii AQUA-DRY lub samego prasowania
– Koszt usługi Prania ekspres to dopłata 25% do ceny wynikającej z cennika pralni
według rodzaju wybranej przez Klienta usługi
4. Usługi promocyjne:
Oferujemy usługi promocyjne, które nie podlegają rabatom, z tytułu posiadania
ważnej Karty rabatowej EBS oraz Karty Dużej Rodziny.
Do usług tych zalicza się:
a) superkantki,
b) wykup Abonamentu Koszule 30, 50, 80,
c) wykup Karty rabatowej EBS,
d) wykup produktów ze sklepiku
Wszelkie usługi prania i prasowania koszul z kartą rabatową posiadają w cenniku
usług osobne pozycje cenowe ( które nie różnią się o 15%, czyli rabatem należnym z
tytułu posiadania karty rabatowej),
stąd asortyment ten nie podlega kolejnych rabatom z tytułu posiadania karty
rabatowej.
5. Termin wykonania usługi:
a) Odzież lub inny asortyment przekazany do pralni przez Klienta na 2 godziny
przed zamknięciem pralni oddajemy do prania na następny dzień roboczy.
b) Odzież skórzana, obuwie, dywany, magiel i poprawki krawieckie – termin jest
ustalany indywidualnie z Klientem.
c) Odzież zabrudzona, która wymaga dodatkowych zabiegów, nietypowa lub delikatna
– termin jest ustalany indywidualnie z Klientem.
d) Czas realizacji prania i prasowania koszuli oraz prasowania koszuli w trybie
ekspresowym wynosi do 3 godzin od godziny przyjęcia koszuli przez pralnię.
e) Czas realizacji prania i prasowania odzieży w ramach usługi Prania ekspres
wynosi do 6 godzin od godziny przyjęcia odzieży przez pralnię, w godzinach pracy
danej pralni.
6. Opłaty:
a) Wysokość opłat za usługi określa cennik pralni dostępny w widocznym miejscu w
każdym lokalu pralni, tak aby Klient mógł w każdym czasie zapoznać się z ceną
interesującej go usługi, z zastrzeżeniem pkt m) poniżej.
b) Opłata za usługę w pralni pobierana jest z góry.
c) Dla wyszczególnionych w cenniku formatów „mały” i „duży” przyjęte zostały
wymiary określone w m2.**
d) Cena usługi antyalergicznej dla asortymentu do 2m2 wynosi 9,99 zł / szt.,
powyżej 2m2 cena wynosi 19,99 zł / szt.
e) W przypadku usługi Pranie na wagę cena prania uzależniona jest od wagi odzieży.
Za pierwsze rozpoczęte 2 (dwa) kilogramy prania Klient zapłaci stałą zryczałtowaną
kwotę stałą (równą cenie za 2 kg prania). W przypadku prania powyżej 2 kg Klient
zapłaci za każdy kolejny kilogram prania kwotę proporcjonalną do wagi prania.
f) W przypadku dywanu, którego powierzchnia nie przekracza 2m2 pobieramy opłatę
stałą, w pozostałych przypadkach opłata jest liczona od jednego metra kwadratowego
dywanu.
g) W przypadku magla przy wadze do 1 kg pobieramy zryczałtowaną opłatę stałą (równą
cenie za 1 kg magla), za każdy kolejny kilogram magla (powyżej 1 kg) Klient
zapłaci kwotę proporcjonalną do wagi prania.
h) W cenę usługi prania wodnego, prania chemicznego oraz usługi AQUA-DRY wliczone
jest także prasowanie.
i) Cena usługi podstawowej „prasowanie” wynosi 75% ceny usługi prania danego
asortymentu.
j) Cena usługi podstawowej dla odzieży dziecięcej wynosi 75% ceny usługi prania
danego asortymentu. Przez odzież dziecięcą rozumie się odzież oznaczoną na metce /
wszywce jako odzież dziecięca, gdzie wartość dotycząca wzrostu nie przekracza 140
cm.
k) Cena usługi dla asortymentu ponadgabarytowego (powierzchnia powyżej 6m2) wynosi
21,90 zł /m2. Ze względów ograniczeń technicznych, asortyment ten może nosić
znamiona zagnieceń i niedoprasowania, na co Klient wyraża zgodę po uprzednim
poinformowaniu go przez pracowników pralni.
l) Cena prasowania koszuli jest zgodna z aktualnym cennikiem; prasowanie rękawów
bez kantów jest zależne od możliwości technicznych w danej pralni; standardem jest
prasowanie rękawów koszuli w kant.
m) W przypadku zgłoszenia do prania odzieży (kategorii), która nie jest zawarta w
cenniku, odzież będzie każdorazowo indywidualnie wyceniana przez personel pralni.
n) Cena usługi Pranie ekspres wynosi 125% ceny usługi prania danego asortymentu.
7. Warunki usługi prania i prasowania koszul biznesowych w cenie promocyjnej z
Kartą rabatową EBS i bez Karty rabatowej EBS:
a) W ramach niniejszej usługi przyjmowane są męskie i damskie koszule biznesowe.
Przez „koszulę biznesową” należy rozumieć koszulę, która jest zakładana do
garnituru / żakietu, z jedną kieszonką lub bez kieszonki; koszula
może być taliowana, zapinana na guziki, z kołnierzykiem prostym, łamanym
(smokingowa) lub stójką; mankiety mogą być zapinane na guziki lub spinki.
b) W ramach usługi nie są przyjmowane koszule zawierające niestandardowe elementy,
których wyprasowanie wpływa na pracochłonność i tym samym wzrost kosztów, a więc
takie, jak: żaboty, pagony, kieszenie zapinane na guziki, naszywki, ozdoby,
cekiny, koraliki, guziki przyszyte na rękawach, naszyte emblematy, koszule o
wysokich gramaturach
tkaniny np. koszule flanelowe.
c) Czas realizacji usługi prania i prasowania koszuli może wynieść do 48 godzin
tj. do dwóch dni roboczych.
d) Standardem usługi prasowania wykonywanej w ramach usługi prania i prasowania
koszul biznesowych jest prasowanie rękawów koszuli w kant.
e) Wszelkie usługi prania i prasowania koszul z kartą rabatową posiadają w cenniku
usług osobne pozycje cenowe ( które nie różnią się o 15%, czyli rabatem należnym z
tytułu posiadania karty rabatowej),
stąd asortyment ten nie podlega kolejnych rabatom z tytułu posiadania karty
rabatowej.
8. Przyjmowana do pralni odzież lub inny asortyment będą prane zgodnie z
fabrycznym oznakowaniem informującym o sposobie prania zamieszczonym na odzieży
lub innym asortymencie. W przypadku braku informacji o sposobie postępowania lub
prania ozdób i dodatków (np. suwaki, klamry, guziki, paski, kaptury, kołnierze,
zamki błyskawiczne, futra, skóry, skaje, ćwieki itp.) asortyment jest prany w
całości zgodnie z fabrycznym oznakowaniem.
W przypadku braku fabrycznego oznakowania informującego o sposobie prania,
personel pralni ma prawo umieścić odpowiednią adnotację na paragonie „bez
gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta” i poprosi Klienta o podpis
potwierdzający zlecenie a pracownik pralni poprosi Klienta o podpis
potwierdzający zlecenie.
9. Pralnia przyjmuje wyłącznie odzież lub inny asortyment posiadający oznakowanie
fabryczne informujące o sposobie prania w języku polskim. Odzież lub inny
asortyment, który nie posiada oznakowania fabrycznego informującego o sposobie
prania w języku polskim lub posiada oznakowanie fabryczne informujące o sposobie
prania w innym języku niż język polski, może zostać przyjęty przez pralnię
wyłącznie na odpowiedzialność Klienta. W tym wypadku
personel pralni ma prawo umieścić odpowiednią adnotację na paragonie „bez
gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta” i poprosi Klienta o podpis
potwierdzający zlecenie. Odzież lub inny asortyment posiadający oznakowanie
fabryczne informujące o wyłącznej możliwości prania ręcznego może zostać przyjęta
przez pralnię wyłącznie na odpowiedzialność Klienta.
W tym wypadku personel pralni ma prawo umieścić odpowiednią adnotację na paragonie
„bez gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta” i poprosi Klienta o podpis
potwierdzający zlecenie.
10. Odzież lub inny asortyment z widocznymi uszkodzeniami mechanicznymi
zgłoszonymi przez Klienta lub zauważonymi przez personel pralni może zostać
przyjęty przez pralnię wyłącznie bez gwarancji efektu i usługa zostanie wykonana
za zgodą klienta. W tym wypadku personel pralni umieści odpowiednią adnotację na
paragonie „bez gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta” i poprosi Klienta o
podpis potwierdzający zlecenie.
11. Informujemy, że istnieje ryzyko, że nie wszystkie plamy zostaną całkowicie
usunięte, dotyczy to plam z silnych barwników (w tym z kawy, herbaty, barszczu,
coca-coli, tuszu), plam z klejów i substancji lepkich, przebarwień powstałych od
naturalnego drewna i bejc, plam z moczu, niektórych tłustych plam niewiadomego
pochodzenia oraz odbarwień.
12. Suknie ślubne oraz dodatki do sukien ślubnych (np. welon), ze względu na ich
szczególny charakter są przyjmowane do prania wyłącznie na odpowiedzialność
Klienta, bez względu na to czy posiadają oznakowanie fabryczne.
13. Informujemy, że proces czyszczenia odzieży może ujawnić wady konstrukcyjne
wyrobu, które się uwidoczniają w postaci m.in. deformacji, przy wyrobach
zawierających wypełnienie syntetyczne. W asortymencie zawierającym wypełnienie z
puchu i / lub pierza naturalnego, dodatkowo oprócz deformacji, na tkaninie mogą
pozostać ślady po
oczyszczeniu puchu z jego naturalnej warstwy.
14. Pralnia ma prawo odmówić ze względów sanitarnych przyjęcia odzieży lub innego
asortymentu mocno zabrudzonego
lub zaplamionego. Personel pralni ma obowiązek poinformować Klienta o ww.
przyczynie odmowy przyjęcia.
15. Informujemy, że w przypadku występowania w odzieży pewnych uszkodzeń lub
zabrudzeń personel pralni ma prawo umieścić na paragonie odpowiednią adnotację
prosząc Klienta o podpis potwierdzający wykonanie zlecenia ze świadomością
występowania ww. usterek i tak w wypadku:
– Trwałego zabrudzenia: adnotacja „trwałe zabrudzenie”.
– Silnego zużycia materiału: adnotacja „silne zużycie”.
– Plam mogących być niemożliwymi do całkowitego usunięcia adnotacja „plama bez
gwarancji”.
– Uszkodzeń tkaniny (np. zaciągnięcie, rozprucie, rozdarcie, uszkodzenie,
wyświecenie, odbarwienie, utrata koloru,
zafarbowanie itp.) lub dodatków (np. uszkodzony zamek, brak lub uszkodzenie
guzika itp.): adnotacja „uszkodzenie”.
– Przyjęcia do prania asortymentu, wielokolorowego, którego konstrukcję może
charakteryzować połączenie różnych rodzajów tkanin, tkanin i skór naturalnych oraz
tkanin i skór sztucznych: adnotacja „ryzyko zafarbowania”.
– Przyjęcia do czyszczenia odzieży zawierającej obszycia ze sztucznej skóry
(skaju), które, pomimo zapewnień producenta na metce konserwacyjnej mogą
zesztywnieć i popękać: adnotacja „bez gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta”. W
przypadku powzięcia przez personel wątpliwości co do możliwości doprania odzieży,
personel ma prawo poinformować o tym Klienta i zawrzeć na paragonie odpowiednią
adnotację „bez gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta” i poprosić Klienta o
podpis potwierdzający zgodę na zlecenie usługi. Pralnia ma prawo odmówić wykonania
usługi w przypadku braku podpisania uwag na paragonie przez Klienta.
16. Przed oddaniem odzieży lub innego asortymentu do prania:
a) Klient powinien dokładnie opróżnić zawartość wszystkich kieszeni oraz usunąć
broszki i inne elementy ozdobne, które nie stanowią integralnej części odzieży lub
innego asortymentu. Pralnia nie zobowiązuje się do przyjęcia na przechowanie ww.
rzeczy. W przypadku pozostawienia lub też nieusunięcia ww. elementów pralnia nie
ponosi odpowiedzialności za ich zniszczenie lub zagubienie.
b) Klient powinien wskazać personelowi przyjmującemu odzież lub inny asortyment
wszelkie plamy i określić ich pochodzenie, a także wszelkie uszkodzenia
mechaniczne (rozprucia, pęknięcia, miejsca przetarte). Personel pralni ma prawo
wskazać samodzielnie zauważone uszkodzenia i zawrzeć odpowiednią adnotację na
paragonie prosząc o podpis Klienta na paragonie.
c) W przypadku oddania do pralni dywanu, dywan powinien być wytrzepany.
17. W przypadku przyjmowania dywanów informujemy, że:
– istnieje ryzyko, że nie wszystkie plamy zostaną całkowicie usunięte, dotyczy to
plam z silnych barwników (w tym z kawy, herbaty, barszczu, coca-coli, tuszu),
plam z klejów i substancji lepkich, przebarwień powstałych od naturalnego
drewna i bejc, plam z moczu, niektórych tłustych plam niewiadomego pochodzenia
oraz odbarwień,
– frędzle, które umieszczone są w miejscach intensywnie użytkowanych mogą ulec
zniszczeniu oraz zżółknąć,
– dywany wiskozowe (sztuczny jedwab) na skutek czyszczenia mogą zmienić strukturę
runa (zmiana odcienia, zesztywnienie włosa),
– dywany i chodniki po czyszczeniu mogą stracić sztywność,
– dywany i chodniki wełniane – czyszczone po raz pierwszy – mogą ulec niewielkiemu
skurczeniu,
– na dywanach i chodnikach wykonanych z włókna polipropylenowego w miejscach
intensywnie użytkowanych mogą pozostać obszary o ciemniejszych odcieniach, będące
wynikiem uszkodzenia runa w trakcie użytkowania.
– dywany jedwabne i orientalne mogą zostać przyjęte przez pralnię wyłącznie na
odpowiedzialność Klienta. W tym wypadku personel pralni umieści odpowiednią
adnotację na paragonie „bez gwarancji efektu”/ „usługa za zgodą klienta” i poprosi
Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.
18. W przypadku przyjmowania do czyszczenia asortymentu skórzanego oraz obuwia,
ze względu na jej specyfikę, informujemy, że:
– asortyment skórzany oraz obuwie bez zaleceń konserwacji przyjmowany jest na
odpowiedzialność Klienta, zgodnie z zapisami w Karcie Przyjęcia Asortymentu
Skórzanego i Obuwia
– usługa czyszczenia asortymentu skórzanego /obuwia nie spowoduje przywrócenia
danego asortymentu skórzanego /obuwia do jego stanu z dnia zakupu
– odzież / obuwie mogą nierównomiernie się wybarwić w miejscach zabrudzonych, a
także ze względu na ukryte wady skór, rodzaj tkaniny lub też częściowe przetarcia
– przy odświeżeniu koloru można uzyskać kolor zbliżony lecz nie identyczny z
oryginałem
– w wyrobach wielokolorowych może dojść do migracji barwnika i powstania trwałych
zacieków
– silne zabrudzenia, plamy mogą zostać niecałkowicie usunięte
– w procesie czyszczenia i konserwacji odzież/obuwie mogą się podkurczyć lub ulec
zdeformowaniu
– po konserwacji odzież/obuwie mogą stać się sztywniejsze i bardziej szorstkie,
zmianie ulec może ich odcień i mogą zmatowieć.
– odzież / obuwie o obniżonej wytrzymałości narażone jest na rozerwania i
rozprucia. Wówczas potrzebne będą dodatkowe zabiegi (szycie, klejenie), co może
spowodować konieczność ponownego kontaktu z Klientem, a w efekcie wydłużenie czasu
wykonania usługi
– blizny, skazy, choroby skóry oraz miejsca przetarte w trakcie użytkowania mogą
uwidocznić się w procesie czyszczenia
– ćwieki oraz elementy ozdobne mogą ulec uszkodzeniu.
– dodatkowo informujemy, że w przypadku usługi czyszczenia obuwia oraz torebek:
a. wnętrze obuwia oraz torebek jest tylko odświeżane i może się nie doczyścić,
może zmienić odcień, mogą pozostać zacieki z barwnika lub z kleju
b. wkładki tekstylne oraz sznurowadła mogą ulec uszkodzeniu
c. białe obuwie i torebki wykonane z tkaniny lub skóry mogą nie odzyskać
pierwotnej bieli
d. podeszwy jasne/białe mogą się nie doczyścić.
19. Wydanie odzieży lub innego asortymentu:
a) Podstawą wydania odzieży lub innego asortymentu jest oryginalny paragon
fiskalny wydany Klientowi przez personel pralni przy przyjęciu odzieży lub innego
asortymentu do prania (Paragon fiskalny”). W przypadku gdy Klient utraci Paragon
bądź Paragon fiskalny ulegnie takiemu uszkodzeniu, że nie będzie możliwe
odczytanie z niego informacji
niezbędnych do wydania odzieży lub innego asortymentu, odzież lub inny asortyment
zostanie wydany po przedstawieniu Bonu zamówienia lub innego dowodu
potwierdzającego zlecenie usługi (np. potwierdzenie przelewu) oraz po spisaniu
odpowiedniego protokołu i weryfikacji zamówienia. Czas weryfikacji zamówienia
wynosi do 14 dni roboczych. Informacja o wyniku weryfikacji zostanie przekazana
Klientowi za pośrednictwem telefonu (w tym sms),
mailem, lub korespondencyjnie na adresy lub numer telefonu podany przez Klienta w
protokole.
b) W pralniach wyposażonych w automatyczny system wydawania, wydanie odzieży
następuje poprzez automatyczny system wydawania odzieży („Automatyczne wydawanie
odzieży”), chyba że Klient zażyczy sobie wydania przez personel pralni. Usługa
Automatycznego wydania odzieży jest dostępna w wybranych lokalizacjach.
c) W przypadku Automatycznego wydawania odzieży podstawą odbioru jest bon
zamówienia zawierający kod kreskowy („Bon z kodem”). Po zeskanowaniu Bonu z
kodem system automatycznie wyda Klientowi odzież, którą Klient jest zobowiązany
samodzielnie odebrać z podajnika. Zeskanowanie Bonu z kodem następuje w momencie
zbliżenia Bonu z kodem do czytnika. Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za odzież
pozostawioną przez Klienta na podajniku po zeskanowaniu Bonu z kodem.
Zeskanowanie Bonu z kodem jest możliwe tylko jednokrotnie, każdy kolejny skan Bonu
z kodem będzie nieskuteczny.
d) Użycie danego Bonu z kodem jest automatycznie odnotowane w systemie pralni i
automatycznie uznane jako odbiór gotowego zlecenia. W każdej chwili, w przypadku
pytań lub problemów z Automatycznym wydawaniem odzieży Klient powinien
niezwłocznie zwrócić się o pomoc do personelu pralni.
e) W przypadku gdy Klient utraci Bon z kodem bądź ulegnie on takiemu uszkodzeniu,
że nie będzie możliwe jego zeskanowanie, odzież zostanie wydana po przedstawieniu
paragonu lub innego dowodu potwierdzającego zlecenie usługi (np. potwierdzenie
przelewu) oraz po spisaniu odpowiedniego protokołu i weryfikacji zamówienia. Czas
weryfikacji zamówienia wynosi do 14 dni roboczych. Informacja o wyniku
weryfikacji zostanie przekazana Klientowi za pośrednictwem telefonu (w tym sms),
mailem, lub korespondencyjnie na adresy lub numer telefonu podany przez Klienta w
protokole. Klient powinien zadbać o to, aby Bon zamówienia oraz Bon z kodem nie
został utracony bądź uszkodzony.
f) Odzież lub inny asortyment należy odebrać z pralni najpóźniej w terminie
miesiąca od daty wykonania usługi. Po upływie tego terminu pralnia pobiera opłatę
za przechowanie nieodebranej odzieży lub innego asortymentu w wysokości 3 zł za
każdy dzień przechowania.
g) Po upływie 12 miesięcy od dnia przyjęcia zlecenia wykonania usługi pralnia
podejmuje próbę kontaktu z Klientem poprzez zamieszczenie w lokalu pralni
odpowiedniego ogłoszenia wzywającego do odebrania odzieży lub innego asortymentu
przez Klienta w wyznaczonym terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni kalendarzowych
od dnia wywieszenia ogłoszenia. Jeżeli Klient nie odpowie na ogłoszenie, uznaje
się, że Klient wyraża zgodę na oddanie odzieży lub innego asortymentu na cele
charytatywne lub jego utylizację (według decyzji pralni) o czym Klient jest
informowany w ogłoszeniu.
20. Reklamacje:
a) W przypadku gdy Klient nie jest zadowolony z wykonanej usługi może zgłosić
reklamację.
b) W celu usprawnienia procesu reklamacyjnego zaleca się dokładne obejrzenie
efektu usługi oraz zgłoszenie ewentualnej reklamacji bezpośrednio przy odbiorze
odzieży lub innego asortymentu. Upływ czasu pomiędzy wykonaniem usługi a
zgłoszeniem reklamacji lub widoczne ślady użytkowania odzieży lub innego
asortymentu, może stanowić podstawę odmowy uznania reklamacji za zasadną ze
względu na brak możliwość ustalenia czy uszkodzenia
objęte reklamacją powstały podczas wykonywania przez pralnię danej usługi.
c) Reklamację można zgłosić w dowolnej formie, jednakże w celu ułatwienia
rozpatrzenia reklamacji zaleca się formę pisemną. Klient może skorzystać z
odpowiednich formularzy przeznaczonych do złożenia reklamacji dostępnych w lokalu
pralni. Formularze zostaną udostępnione przez personel pralni na każde żądanie
Klienta.
d) Klient składający reklamację jest zobowiązany do przedstawienia dowodu zlecenia
reklamowanej usługi w danej pralni np. paragonu.
e) Pralnia jest zobowiązana udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta, tak aby
Klient mógł się z nią zapoznać w terminie:
– 30 dni od dnia otrzymania reklamacji
– 14 dni od dnia otrzymania reklamacji w przypadku, gdy Klient wraz z reklamacją
zgłosił żądanie w ramach rękojmi na podstawie art. 561[5] Kodeksu cywilnego.
f) Odpowiedź na reklamację pralnia przekazuje Klientowi na papierze lub innym
trwałym nośniku, w tym formie elektronicznej (e-mail) lub telefonicznej (w tym
poprzez sms). Terminy określone w pkt e) powyżej uważa się za zachowane, jeżeli
pralnia przed ich upływem zawiadomi Klienta telefonicznie (w tym poprzez sms), że
pisemna odpowiedź na reklamację jest gotowa do odbioru w lokalu pralni, w której
złożono reklamację.
g) W celu i na okres rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest pozostawienie w
pralni reklamowanej odzieży lub innego asortymentu.
h) W przypadku nie okazania przez Klienta oryginału paragonu fiskalnego w procesie
reklamacyjnym i tym samym konieczności wykorzystania w procesie reklamacyjnym
kopii tego paragonu, adnotacje zapisane na kopii paragonu uznawane są za wiążące
i) Odzież lub inny asortyment, za który Klient otrzymuje odszkodowanie przechodzi
na własność EBS S.A. z siedzibą w Warszawie. W przypadku wypłacenia Klientowi
odszkodowania pomniejszonego o wartość odzieży lub innego asortymentu po jej/jego
uszkodzeniu odzież / inny asortyment zostaje wydany Klientowi na jego wniosek.
21. Ze względów bezpieczeństwa na terenie pralni mogą przebywać wyłącznie osoby
upoważnione.
22. Pralnie działające na terenie centrów handlowych są otwarte w godzinach pracy
danego centrum handlowego.
23. EBS S.A. z siedzibą w Warszawie oświadcza, że jest dużym przedsiębiorcą w
rozumieniu art. 4 pkt 6 ustawy z dnia 08 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu
nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U.2022.893 t.j.).
*AQUA-DRY – Nowoczesna i ekologiczna alternatywa dla prania chemicznego.
Odpowiednik technologii wet-cleaning
** Definicja wymiarów poszczególnych kategorii określonych w cenniku (nie dotyczy
dywanów):
· mały” – do 1,5 m2 (Z wyjątkiem kategorii kołdra mała, koc, narzuta oraz mały
gdzie „mały” oznacza do 3m2).
· „duży” – w przedziale od 1,5 m2, do 6 m2 (Z wyjątkiem kategorii kołdra duża,
koc, narzuta duża gdzie „duży” oznacza
powyżej 3m2, ale nie więcej niż 6m2). Asortyment o powierzchni przekraczającej 6m2
uznawany jest jako ponadgabarytowy.