Regulamin usługi czyszczenia obuwia

  1. Obuwie nieposiadające zaleceń czyszczenia od producenta przyjmowane jest na odpowiedzialność Klienta. Usługa czyszczenia obuwia wykonywana jest na podstawie swojego doświadczenia i posiadanej wiedzy z zakresu świadczonych usług. Usługi wykonywane są zgodnie z zasadami rzemiosła oraz możliwościami, które determinuje stan obuwia dostarczonego przez Klienta oraz materiał z jakiego obuwie jest wykonane.
  2. Obuwie przyjęte w pralni EBS jest poddane szczegółowej weryfikacji w Centrum Czyszczenia Obuwia, gdzie przed procesem czyszczenia, jest wykonywana dokumentacja fotograficzna obuwia.
  3. Po weryfikacji obuwia i stwierdzeniu niemożności zagwarantowania zadowalającego efektu czyszczenia, Spółka EBS S.A. może odmówić wykonania usługi.
  4. Przed oddaniem obuwia do czyszczenia Klient jest zobowiązany do usunięcia elementów trwale niezwiązanych z obuwiem tj. opakowania, pudełka, worki przeciw kurzowe, itp.
  5. Usługa czyszczenia nie przywraca stanu obuwia z dnia zakupu. Efekt czyszczenia uzależniony jest stopnia zabrudzenia i zużycia obuwia. Nie wszystkie plamy, zażółcenia i intensywne zabrudzenia są możliwe do usunięcia. W trakcie czyszczenia i konserwacji może ujawnić się stopień zużycia obuwia. W procesie czyszczenia i konserwacji obuwie może się podkurczyć lub ulec zdeformowaniu.
  6. W procesie czyszczenia mogą ujawnić się ukryte pod warstwą zabrudzeń plamy i przebarwienia (w szczególności wyściółka w kolorze czarnym i różowym może pofarbować cholewkę przy przyszwie obuwia).
  7. Po czyszczeniu kolor obuwia może być jaśniejszy w stosunku do stanu przed czyszczeniem, z uwagi na fakt, że przyciemniająca warstwa brudu oraz środków pielęgnacyjnych w procesie czyszczenia zostanie usunięta. W obuwiu tekstylnym w procesie czyszczenia barwnik ulega częściowemu wypłukaniu (co może spowodować przebarwienia/spłowienia koloru obuwia).
  8. Zamsz, z którego wykonano obuwie może w procesie czyszczenia zmienić odcień na ciemniejszy oraz nieco stwardnieć.
  9. Obuwie ze skór nubukowych i welurowych w jasnych, pastelowych kolorach po procesie czyszczenia może utracić swój pierwotny kolor. Po procesie czyszczenia skóry welurowe mogą zmienić swoją strukturę (znacznie stwardnieć).
  10. W obuwiu wielokolorowym zarówno skórzanym jak i tekstylnym może dojść do migracji barwnika i powstania trwałych przebarwień.
  11. Obuwie w kolorze białym, wykonane z tkaniny lub skóry, może nie odzyskać pierwotnej bieli. Siatka na obuwiu po czyszczeniu nie odzyska pierwotnego wyglądu (nie doczyści się).
  12. Obuwie lakierowane nie nadaje się do renowacji.
  13. Dwuwarstwowa tkanina, z której wykonano obuwie może w procesie czyszczenia ulec rozklejeniu.
  14. Zastosowane przez producenta kleje po procesie czyszczenia mogą pozostawić trwałe żółte i czarne ślady na powierzchni całego obuwia.
  15. Obuwie o obniżonej wytrzymałości podczas czyszczenia narażone jest na rozerwania i rozprucia. Wady powstałe podczas użytkowania, po procesie czyszczenia, mogą się powiększyć.
  16. Obuwie po próbach domowego czyszczenia przyjmowane jest bez gwarancji na efekt końcowy.
  17. Elementy ozdobne oraz nadruki, np. logo, znajdujące się na obuwiu w trakcie czyszczenia mogą ulec uszkodzeniu.
  18. Wnętrze obuwia jest jedynie odświeżane (może być niedoczyszczone, mogą także pozostać zacieki).
  19. Podeszwy z tworzywa sztucznego przetarte, przebarwione i pofarbowane w trakcie użytkowania nie odzyskają pierwotnego wyglądu w procesie czyszczenia (w szczególności w obuwiu marki ECCO podeszwy pozostaną przebarwione/przetarte). Trwałość malowania podeszwy jest uzależniona od rodzaju materiału, z którego została ona wykonana.
  20. W wyniku barwienia można uzyskać kolor zbliżony, ale nie identyczny z oryginalnym. Obuwie poddane barwieniu może wybarwić się nierównomiernie: w miejscach silnie zabrudzonych, z powodu ukrytych wad skór, częściowych przetarć oraz różnorodności skór.
  21. Usługa czyszczenia nie obejmuje naprawy obuwia. W przypadku gdy wykonywana jest usługa szewska, np. klejenie/szycie mogą pozostać ślady wynikające z procesu naprawy. Użyte do naprawy materiały (gumy, zamki, nity, itp.) mogą odbiegać od oryginalnie użytych.
  22. W szczególnych przypadkach tj. z powodu różnorodności materiałów, silnych zabrudzeń powstałych w wyniku użytkowania, a także w wyniku wystąpienia okoliczności losowych, czas realizacji usługi może ulec wydłużeniu. W przypadkach tych o zmianie terminu realizacji usługi Klient jest informowany telefonicznie /SMS/.