Ustawienia prywatności

Personalizuj preferencje co do zgody dla kategorii plików typu „cookie” i preferencje co do śledzenia reklamowego w odniesieniu do podanych poniżej celów, funkcji i dostawców. Użytkownik może udzielić oddzielnej zgody dla każdego z oraz . Większość dostawców wymaga wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych, a niektórzy polegają na interesie uzasadnionym prawnie, przy czym użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec korzystania przez nich z możliwości powołania się na interes uzasadniony prawnie.

Kategorie plików typu „cookie”

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookies są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookies zapewniają podstawowe funkcjonalności i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.

[cookie_audit category="necessary" style="winter" columns="cookie,duration,description"]

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji określonych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i innych funkcji stron trzecich. [cookie_audit category="functional" style="winter" columns="cookie,duration,description"]

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryki liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. [cookie_audit category="analytics" style="winter" columns="cookie,duration,description"]

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających. [cookie_audit category="performance" style="winter" columns="cookie,duration,description"]

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na różnych stronach internetowych i zbierają informacje w celu zapewnienia dostosowanych reklam.

[cookie_audit category="advertisement" style="winter" columns="cookie,duration,description"]

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze zakwalifikowane do żadnej kategorii. [cookie_audit category="others" style="winter" columns="cookie,duration,description"]

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cele i funkcje

Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.

  • Większość celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu, wiąże się z przechowywaniem lub uzyskiwaniem dostępu do informacji z Twojego urządzenia użytkownika, gdy korzystasz z aplikacji lub odwiedzasz witrynę internetową. Na przykład dostawca lub wydawca mogą umieścić pliki cookie na Twoim urządzeniu, gdy po raz pierwszy odwiedzasz witrynę internetową. Chodzi o możliwość rozpoznania urządzenia podczas kolejnych wizyt (w ramach każdorazowego dostępu do określonych plików cookie).
722

Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).

  • Producent samochodów chce promować swoje pojazdy elektryczne wśród świadomych ekologicznie użytkowników żyjących w mieście, po godzinach pracy. Reklama wyświetla się na stronie z powiązaną treścią (np. w związku z artykułem na temat działań dotyczacych zmian klimatycznych) po godzinie 18:30. Jest widoczna dla użytkowników, których nieprecyzyjna lokalizacja wskazuje na to, że znajdują się w strefie miejskiej.
  • Duży producent akwareli chce przeprowadzić kampanię reklamową online dotyczącą najnowszej gamy oferowanego asortymentu. Zależy mu na dywersyfikacji odbiorców i chce dotrzeć do jak największej liczby amatorów malarstwa i profesjonalnych artystów. Wolałby, aby reklama nie pojawiała się obok niedopasowanych treści, na przykład przy artykule dotyczacym tego, jak pomalowac dom. Wykrywana jest liczba wyświetleń reklamy. Podlega ona ograniczeniom, tak aby użytkownik nie oglądał jej zbyt często.
928

Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.

  • Jeśli przeczytałeś kilka artykułów o najlepszych akcesoriach rowerowych do kupienia, to informacja ta może zostać wykorzystana do stworzenia profilu o Tobie odnośnie do faktu, iż interesują Cię akcesoria rowerowe. Takiego profilu można użyć lub poprawić go później, w tej samej lub w innej witrynie bądź w aplikacji. Wszystko po to, żeby pokazać Ci reklamę konkretnej marki akcesoriów rowerowych. Jeśli spojrzysz również na konfigurator wyposażenia pojazdu w witrynie producenta samochodów luksusowych, informacja ta może zostać powiązania z tym, że interesujesz się rowerami. Rzecz w tym, aby udoskonalić Twój profil w oparciu o założenie, że interesujesz się luksusowym sprzętem rowerowy.
  • Firma odzieżowa chce wypromować nową linię ubrań dziecięcych najwyższej klasy. Nawiązuje kontakt z agencją, która obsługuje sieć sklepów odwiedzanych przez zamożnych klientów (np. eleganckich supermarketów). Firma odzieżowa prosi agencję o utworzenie profili młodych rodziców lub par, które prawdopodobnie są zamożne i mają od niedawna dzieci. Profile te mają być później wykorzystane do wyświetlania odpowiednich reklam w aplikacjach partnerów przeznaczonych dla młodych par.
535

Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.

  • Sklep internetowy chce reklamować ograniczoną czasowo wyprzedaż butów do biegania. Sklep pragnie kierować reklamy do użytkowników, którzy wcześniej oglądali buty do biegania w aplikacji mobilnej. Technologie śledzące mogą być wykorzystywane do rozpoznawania, czy użytkownik wcześniej korzystał z aplikacji mobilnej do przeglądania butów do biegania. Chodzi o pokazanie odpowiednich reklam w aplikacji./ po to aby wyswietlic tobie odpowiednie technologie
  • Profil utworzony z myślą o spersonalizowanej reklamie w odniesieniu do osoby, która szuka akcesoriów rowerowych w witrynie internetowej, może zostać wykorzystany do wyświetlania odpowiedniej reklamy takich akcesoriów w aplikacji mobilnej innej organizacji.
533

Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.

  • Przeczytałeś kilka artykułów na platformie mediów społecznościowych o tym, jak zbudować domek na drzewie. Informacje te mogą zostać dodane do Twojego profilu, aby oznaczyć Twoje zainteresowanie treściami związanymi z aktywnością na świeżym powietrzu oraz przewodnikami dla samouków (chodzi o umożliwienie personalizacji treści, tak aby na przykład w przyszłości wyświetlało Ci się więcej postów na blogach i artykułów na temat domków na drzewach czy drewnianych chatek w lesie).
  • Obejrzałeś trzy filmy na temat eksploracji przestrzeni kosmicznej w różnych aplikacjach telewizyjnych. Niezależna platforma informacyjna, z którą nie miałeś jeszcze do czynienia, tworzy profil oparty na dotychczasowych treściach przeglądanych przez Ciebie. Oznacza zatem eksplorację przestrzeni kosmicznej jako temat, który może Ci się wydać nteresujący w innych materiałach wideo.
237

Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.

  • Czytasz artykuły na temat wegetarianizmu na pewnej platformie mediów społecznościowych. Następnie zaczynasz korzystać z aplikacji kulinarnej niezależnej firmy. Profil utworzony na Twój temat na platformie mediów społecznościowych będzie wykorzystywany do prezentowania Ci przepisów wegetariańskich na ekranie powitalnym aplikacji kulinarnej.
  • Obejrzałeś trzy filmy o wioślarstwie w różnych witrynach internetowych. Niezależna platforma udostępniająca materiały wideo zarekomenduje Ci pięć innych filmów na temat wioślarstwa, które mogą Cię zainteresować podczas korzystania z aplikacji telewizyjnej – w oparciu o profil utworzony na Twój temat po odwiedzeniu przez Ciebie wspomnianych wcześniej witryn internetowych w celu obejrzenia filmów online.
212

Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.

  • Kliknąłeś reklamę dotyczącą rabatów Black Friday oferowanych przez sklep internetowy na witrynie internetowej wydawcy i dokonałeś zakupu produktu. Twoje kliknięcie zostanie powiązane z tym zakupem. Dokonany zostanie pomiar Twojej interakcji celem sprawdzenia, ile kliknięć reklamy doprowadziło do zakupu.
  • Jesteś jedną z niewielu osób, które kliknęły reklamę dotyczącą zniżki z okazji „międzynarodowego dnia uznania”, oferowanej przez sklep internetowy z prezentami w aplikacji wydawcy. Wydawca chce uzyskać odpowiednie raporty, aby dowiedzieć się, jak często Ty lub inni użytkownicy oglądali konkretne reklamy w aplikacji, a w szczególności tę dotyczącą „międzynarodowego dnia uznania”. Rzecz w tym, aby pomóc wydawcy i jego partnerom (np. agencjom) w optymalizacji lokowania reklam.
1059

Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.

  • Przeczytałeś wpis na blogu o pieszej turystyce w aplikacji mobilnej wydawcy, po czym skorzystałeś z linku do polecanego i powiązanego postu. Twoja reakcja zostanie zarejestrowana, gdyż pozwala sądzić, że początkowy post dotyczący pieszych wędrówek był przydatny i udało się zainteresować Cię powiązanym postem. Odpowiednie wskaźniki zostaną zmierzone, aby dowiedzieć się, czy w przyszłości tworzyć więcej postów na temat pieszych wędrówek i gdzie je umieszczać na ekranie głównym aplikacji mobilnej.
  • Został Ci zaprezentowany materiał wideo o trendach modowych, ale przestałeś go oglądać po 30 sekundach. Ta informacja pozwala określić prawidłową długości przyszłych filmów o trendach modowych.
506

Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).

  • Właściciel księgarni internetowej chce, aby raporty handlowe pokazywały odsetek odwiedzających, którzy odwiedzili witrynę i opuścili ją, nic nie kupiwszy, osób, które odwiedziły witrynę i kupiły ostatnią autobiografię celebryty miesiąca, jak również średni wiek i rozkład dystrybucji poszczególnych kategorii wśród kobiet i mężczyzn. Dane związane z nawigacją przez Ciebie po witrynie i Twoimi cechami osobistymi są następnie wykorzystywane i łączone z innymi odpowiednimi informacjami w celu wygenerowania wspomnianych statystyk.
  • Reklamodawca chce lepiej poznać preferencje odbiorców, którzy wchodzą w interakcje z jego reklamami. Zleca więc instytutowi badawczemu porównanie cech charakterystycznych użytkowników, którzy zareagowali na reklamę z typowymi atrybutami użytkowników podobnych platform na różnych urządzeniach. Wypracowane porównanie uświadamia reklamodawcy, że odbiorcy jego reklam uzyskują do nich dostęp głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych i są to zwykle osoby w wieku od 45 do 60 lat.
641

Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.

  • Platforma technologiczna współpracująca z dostawcą mediów społecznościowych zauważa wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych i wyciąga wniosek – na podstawie profili użytkowników – że wielu z nich korzysta z połączeń mobilnych. Decyduje się na skorzystanie z nowej technologii dostarczania reklam sformatowanych specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych. Są to reklamy o niskiej przepustowości, a jednocześnie bardzo wysokiej efektywności.
  • Reklamodawca poszukuje nowej metody wyświetlania reklam na nowym typie urządzenia konsumenckiego. W związku z tym gromadzi informacje dotyczące sposobów interakcji użytkowników z nowym urządzeniem. Chciałby dowiedzieć się, czy może zbudować nowy mechanizm wyświetlania reklam na urządzeniu tego rodzaju.
788

Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).

  • Magazyn podróżniczy opublikował w swojej witrynie internetowej artykuł na temat nowych kursów online prowadzonych przez szkołę językową, ukierunkowanych na ułatwianie komunikacji w czasie podróży. Wpisy na blogu szkoły są umieszczane bezpośrednio w dolnej części strony. Dobiera się je na podstawie Twojej nieprecyzyjnej lokalizacji (na przykład wpisy na blogu wyjaśniające program kursów dotyczących języków innych niż język kraju, w którym się znajdujesz).
  • Aplikacja mobilna z wiadomościami sportowymi zaczęła publikować nową serię artykułów na temat ostatnich meczów piłkarskich. W każdym artykule są filmy (dostarczane przez niezależną platformę streamingową) z najciekawszymi fragmentami poszczególnych meczów. Jeżeli użytkownik przyspieszy jakiś film, może to oznaczać, że następny prezentowany materiał wideo powinien być krótszy.
186

Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.

  • Pośrednik reklamowy dostarcza reklamy różnych reklamodawców do swojej sieci witryn partnerskich. Zauważa duży wzrost liczby kliknięć reklam odnoszących się do jednego reklamodawcy. Na podstawie danych dotyczących źródła kliknięć dochodzi do wniosku, że 80% kliknięć pochodzi od botów, a nie od ludzi.
556

Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.

  • Kliknięcie łącza w artykule zwykle kieruje użytkownika na inną stronę lub część artykułu. Aby to osiągnąć, 1) przeglądarka wysyła żądanie na serwer połączony z witryną internetową, 2) serwer odpowiada („oto artykuł, o który prosiłeś”), korzystając z informacji technicznych automatycznie zawartych w żądaniu wysłanym przez urządzenie, aby prawidłowo wyświetlić informacje/ilustracje będące częścią żądanego artykułu. Technicznie rzecz biorąc, taka wymiana informacji jest niezbędna do dostarczenia treści wyświetlanych na ekranie.
554

Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.

  • Gdy użytkownik odwiedza witrynę internetową i ma wybór między wyrażeniem zgody lub odmową korzystania z profili w związku z przekazywaniem personalizowanych reklam, decyzja podjęta przez użytkownika w tym zakresie zostaje zapisana i przekazana dostawcom reklam, tak aby prezentowane reklamy były z nią zgodne.
381

Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.

395

W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).

352

Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.

526

Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).

275

Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.

142

Dostawcy

 (870)
 (595)

Regulamin Pralni EBS

Niniejszy Regulamin zawiera warunki zawieranej pomiędzy Klientem, a EBS S.A. umowy o usługi pralnicze.

Definicje

  • EBS – spółka EBS S.A. z siedzibą w Warszawie (02-676), ul. Postępu 21, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000347462
  • Pralnia – punkt wykonywania Usług pralniczych, prowadzony przez EBS
  • Klient – osoba fizyczna zlecająca wykonanie Usługi pralniczej w Pralni EBS
  • Umowa – umowa o Usługi pralnicze zawarta na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie, do której zawarcia dochodzi z chwilą przekazania Pralni przez Klienta odzieży lub innego asortymentu
  • Usługi pralnicze – usługi opisane w niniejszym Regulaminie

Usługi pralnicze

  1. Usługi podstawowe:
    1. Prasowanie, pranie wodne, pranie chemiczne odzieży oraz tekstyliów domowych.
    2. Maglowanie (usługa dostępna w wybranych Pralniach).
    3. Czyszczenie odzieży i innego asortymentu skórzanego oraz butów.
    4. Czyszczenie i impregnacja dywanów.
    5. Poprawki krawieckie (usługa dostępna w wybranych Pralniach).
  2. Usługi uszlachetniające i zabezpieczające:
    1. Oferujemy usługi dodatkowe m.in. krochmal, apreturę (warstwę ochronną), impregnację, usługi antyalergiczne, dezynfekcję, ozonowanie, peeling, odpylanie, które są dodatkowo płatne.
    2. Szczegółowe informacje nt. powyższych usług i warunków ich stosowania zostaną udostępnione Klientowi przez personel Pralni, na każde żądanie Klienta.
  3. Usługi dodatkowe:
    1. Pranie na wagę:
      • Usługa Pranie na wagę polega na zrealizowaniu usługi prania określonego asortymentu (dalej także jako „odzież”) metodą standardowego prania wodnego.
      • Ze względów sanitarnych w usłudze Pranie na wagę brak jest recepcji przyjmowanej odzieży. W związku z brakiem recepcji przyjmowanej odzieży asortyment zostanie przyjęty przez Pralnię każdorazowo z adnotacją „usługa za zgodą klienta”/„bez gwarancji efektu”, a personel Pralni poprosi Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.
      • Usługa Pranie na wagę dotyczy wyłącznie: bielizny osobistej (majtki, skarpetki, biustonosze)/t-shirtów/koszulek na ramiączkach/bluz sportowych/spodni dresowych/leginsów/odzieży niemowlęcej/ręczników.
      • Cena prania uzależniona jest od wagi odzieży.
      • W ramach usługi Pranie na wagę przyjęty asortyment nie jest prasowany, lecz składany.
      • Po wykonaniu usługi Prania na wagę Pralnia oddaje Klientowi upraną, wysuszoną i złożoną odzież w torbie ECO, którą Klient może zakupić w Pralni lub w opakowaniu własnym Klienta (nie na wieszaku). W związku w powyższym mogą wystąpić zagniecenia odzieży, co Klient akceptuje wybierając usługę Prania na wagę.
      • W ramach usługi Pranie na wagę odzież ważona jest przed wykonaniem usługi. Pralnia informuje, że waga odzieży przed i po wykonaniu usługi Prania na wagę może się różnić, co w żaden sposób nie wpływa na cenę usługi Prania na wagę.
      • W ramach usługi Pranie na wagę możemy zastosować, za dodatkową odpłatą usługę Premium i/lub krochmal pakiet.
    2. Abonament Koszule:
      • W sprzedaży dostępne są Abonamenty Koszule obejmujące różną ilość koszul. Możliwe dostępne Abonamenty obejmują 20, 40, 60 koszul. Cena Abonamentu Koszule jest zależna od ilości koszul objętych danym Abonamentem Koszule.
      • Informacja o aktualnych cenach Abonamentu Koszule jest zamieszczona w cenniku dostępnym w widocznym miejscu w każdym lokalu Pralni. Powyższą informację Klient może również uzyskać od personelu Pralni.
      • Abonament Koszule obejmujący 20 koszul ważny jest przez 3 (trzy) miesiące od daty zakupu Abonamentu. Pozostałe Abonamenty ważne są przez 6 (sześć) miesięcy od daty zakupu Abonamentu.
      • Po upływie okresu ważności Abonamentu Koszule, jego niewykorzystana część przepada.
      • Ponadto Abonament Koszule nie podlega wymianie na inne usługi ani na gotówkę.
      • Abonament Koszule jest dostępny w sprzedaży do odwołania.
      • W ramach Abonamentu Koszule przyjmowane są koszule biznesowe damskie oraz męskie, o których mowa w pkt 7a) niniejszego Regulaminu (w ramach Abonamentu Koszule nie są przyjmowane koszule, o których mowa w pkt 7b) niniejszego Regulaminu).
      • Standardem usługi prasowania wykonywanej w ramach Abonamentu Koszule jest prasowanie rękawów koszul w kant.
      • Abonament Koszule obejmuje usługę prania i prasowania określonej ilości koszul (w zależności od rodzaju wykupionego Abonamentu Koszule odpowiednio 20, 40 lub 60 koszul) przez cały okres ważności Abonamentu.
      • Czas realizacji usługi prania i prasowania koszul w Abonamencie Koszule wynosi do 48 godzin, od godziny przyjęcia koszul przez Pralnię.
      • Abonament Koszule można realizować jedynie w Pralni, w której Abonament Koszule został zakupiony. Dla każdego Abonamentu Koszule zostaje założony w Pralni pisemny druk specyfikacji Abonamentu Koszule w formie przygotowanej przez Pralnię, która zawiera następujące informacje: wielkość Abonamentu Koszule, data zakupu, termin ważności Abonamentu Koszule, numer paragonu oraz podpis Klienta.
      • Każdorazowo przy realizacji usługi prania i prasowania koszul w ramach Abonamentu Koszule, Klient podaje nazwisko lub hasło, personel Pralni odznacza na druku specyfikacji daną ilość koszul oddaną do prania, a następnie Klient składa swój podpis na druku specyfikacji. Wykonanie powyższego przez Klienta jest niezbędne w celu skorzystania z Abonamentu Koszule, co Klient akceptuje.
    3. Usługa ekspres:
      • Czas realizacji prania i prasowania odzieży w ramach Usługi ekspres wynosi do 6 godzin od godziny przyjęcia odzieży przez Pralnię, w godzinach pracy danej Pralni.
      • Usługa może być wykonana w ramach prania chemicznego, prania wodnego lub samego prasowania.
      • Koszt Usługi ekspres to dopłata do ceny za każdą sztukę asortymentu według aktualnie obowiązującego cennika.

Inne usługi oraz produkty

Oferujemy inne usługi oraz produkty, które nie podlegają rabatom z tytułu posiadania ważnej Karty rabatowej EBS oraz Karty Dużej Rodziny. Zaliczają się do nich:

  1. Zakup Abonamentu Koszule 20, 40, 60.
  2. Zakup produktów ze sklepiku.
  3. Zakup Karty rabatowej EBS.
  4. Dodatkowe sezonowe rabaty wynikające z tytułu posiadania Karty rabatowej EBS.
 

Wszelkie usługi prania i prasowania koszul z Kartą rabatową posiadają w cenniku usług osobne pozycje cenowe (które nie różnią się o 15%, czyli rabatem należnym z tytułu posiadania Karty rabatowej), stąd asortyment ten nie podlega kolejnym rabatom z tytułu posiadania Karty rabatowej.

5. Termin wykonania usługi:

  1. Odzież lub inny asortyment oddany do Pralni przez Klienta na 2 godziny przed zamknięciem Pralni przekazujemy do prania następnego dnia roboczego.
  2. Odzież skórzana, obuwie, dywany, magiel i poprawki krawieckie – termin jest ustalany indywidualnie z Klientem.
  3. Odzież zabrudzona, która wymaga dodatkowych zabiegów, nietypowa lub delikatna — termin jest ustalany indywidualnie z Klientem.
  4. Czas realizacji prania i prasowania koszul oraz prasowania koszul w trybie ekspresowym wynosi do 3 godzin od godziny przyjęcia koszul przez Pralnię, w godzinach pracy danej Pralni.
 

6. Opłaty:

  1. Wysokość opłat za usługi określa cennik Pralni dostępny w widocznym miejscu w każdym lokalu Pralni, tak aby Klient mógł w każdym czasie zapoznać się z ceną interesującej go usługi, z zastrzeżeniem pkt m) poniżej.
  2. Opłata za usługę w Pralni pobierana jest z góry.
  3. Dla wyszczególnionych w cenniku formatów „mały”, „standard” i „duży” przyjęte zostały wymiary: MAŁY — do 140 cm x 160 cm, STANDARD — do 140 cm x 250 cm, DUŻY– powyżej wymiaru STANDARD. W celu uniknięcia wątpliwości przekroczenie któregokolwiek z wymiarów powoduje, że asortyment zmienia kwalifikację zgodnie z powyższymi wytycznymi.
  4. Ceny usługi antyalergicznej są różne — dla asortymentu do 2m2 jest niższa niż dla asortymentu powyżej 2m2 według aktualnie obowiązującego cennika.
  5. W przypadku usługi Pranie na wagę cena prania uzależniona jest od wagi odzieży. Za pierwszy rozpoczęty 1 kilogram prania Klient zapłaci stałą zryczałtowaną kwotę (równą cenie za 1 kg prania). W przypadku prania powyżej 1 kg Klient zapłaci za każdy kolejny kilogram prania kwotę proporcjonalną do wagi prania.
  6. W przypadku dywanu, którego powierzchnia nie przekracza 2m2, pobieramy opłatę stałą, w pozostałych przypadkach opłata jest liczona od jednego metra kwadratowego dywanu.
  7. W przypadku magla przy wadze do 1 kg pobieramy zryczałtowaną opłatę stałą (równą cenie za 1 kg magla), za każdy kolejny
    kilogram magla (powyżej 1 kg) Klient zapłaci kwotę proporcjonalną do wagi magla.
  8. W cenę usługi prania wliczone jest także prasowanie.
  9. Cena usługi samego prasowania wynosi 80% ceny usługi prania danego asortymentu.
  10. Ceny usług dla odzieży dziecięcej wynoszą 80% cen z usług wymienionych w pkt 6h) oraz 6i). Przez odzież dziecięcą rozumie się odzież oznaczoną na metce/wszywce jako odzież dziecięca, gdzie wartość dotycząca wzrostu nie przekracza 140 cm.
  11. Cena usługi dla asortymentu ponadgabarytowego (powierzchnia powyżej 6m2) wyceniania jest według aktualnie obowiązującego cennika. Ze względów ograniczeń technicznych, asortyment ten może nosić znamiona zagnieceń i niedoprasowania, na co Klient, po uprzednim poinformowaniu go przez personel Pralni wyraża zgodę.
  12. Cena prasowania koszuli jest zgodna z aktualnym cennikiem; prasowanie rękawów bez kantów jest zależne od możliwości technicznych w danej Pralni.
  13. W przypadku zgłoszenia do prania asortymentu, który nie jest zawarty w cenniku, asortyment będzie każdorazowo indywidualnie wyceniany przez personel Pralni.
 

7. Warunki usługi prania i prasowania koszul biznesowych w cenie promocyjnej z Kartą rabatową EBS i bez Karty rabatowej EBS:

  1. W ramach niniejszej usługi przyjmowane są męskie i damskie koszule biznesowe. Przez „koszulę biznesową” należy rozumieć koszulę, która jest zakładana do garnituru/żakietu, z jedną kieszonką lub bez kieszonki; koszula może być taliowana, zapinana na guziki, z kołnierzykiem prostym/łamanym (smokingowym) lub stójką; mankiety mogą być zapinane na guziki lub spinki.
  2. W ramach niniejszej usługi nie są przyjmowane koszule zawierające niestandardowe elementy, których wyprasowanie wpływa na pracochłonność i tym samym wzrost kosztów, a więc takie jak: żaboty, kieszenie zapinane na guziki, naszywki, ozdoby, cekiny, koraliki, guziki przyszyte na rękawach, naszyte emblematy, koszule o wysokich gramaturach tkaniny np. koszule flanelowe.
  3. Czas realizacji usługi prania i prasowania koszul może wynieść do 48 godzin.
  4. Standardem usługi prasowania wykonywanej w ramach usługi prania i prasowania koszul biznesowych jest prasowanie rękawów koszul w kant.
 

8. Przyjmowana do Pralni odzież lub inny asortyment będą prane zgodnie z fabrycznym oznakowaniem informującym o sposobie prania zamieszczonym na odzieży lub innym asortymencie. W przypadku braku fabrycznego oznakowania informującego o sposobie prania, personel Pralni ma prawo umieścić odpowiednią adnotację na paragonie „bez gwarancji efektu”/”usługa za zgodą klienta” a personel Pralni poprosi Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.

9. Pralnia przyjmuje wyłącznie odzież lub inny asortyment posiadający oznakowanie fabryczne informujące o sposobie prania w języku polskim. Odzież lub inny asortyment, który nie posiada oznakowania fabrycznego informującego o sposobie prania w języku polskim lub posiada oznakowanie fabryczne informujące o sposobie prania w innym języku niż język polski, w tym wypadku personel Pralni ma prawo umieścić odpowiednią adnotację na paragonie „bez gwarancji efektu”/”usługa za zgodą klienta” i poprosić Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.

10. Odzież lub inny asortyment z widocznymi uszkodzeniami mechanicznymi zgłoszonymi przez Klienta lub zauważonymi przez personel Pralni może zostać przyjęty przez Pralnię wyłącznie bez gwarancji efektu i usługa zostanie wykonana za zgodą klienta. W tym wypadku personel Pralni umieści odpowiednią adnotację na paragonie „bez gwarancji efektu”/”usługa za zgodą klienta” i poprosi Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.

11. Informujemy, że istnieje ryzyko, iż nie wszystkie plamy zostaną całkowicie usunięte, dotyczy to plam z silnych barwników (w tym między innymi z kawy, herbaty, barszczu, coca-coli, tuszu), plam z klejów i substancji lepkich, przebarwień powstałych od naturalnego drewna i bejc, plam z moczu, niektórych tłustych plam niewiadomego pochodzenia oraz odbarwień.

12. Suknie ślubne oraz dodatki do sukien ślubnych (np. welon), biorąc pod uwagę ich szczególny charakter, bez względu na to czy posiadają oznakowanie fabryczne są przyjmowane do prania bez gwarancji efektu, za zgodą Klienta. W tym wypadku personel Pralni umieści odpowiednią adnotację na paragonie „bez gwarancji efektu”/„usługa za zgodą klienta” i poprosi Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.

13. Informujemy, że proces czyszczenia odzieży może ujawnić wady konstrukcyjne wyrobu, które się uwidoczniają w postaci m.in. deformacji przy wyrobach zawierających wypełnienie syntetyczne. W asortymencie zawierającym wypełnienie z puchu i/lub pierza naturalnego, wypełnienie może się przemieścić (opaść), na tkaninie mogą pozostać ślady po oczyszczeniu puchu z jego naturalnej warstwy.

14. Pralnia ma prawo odmówić ze względów sanitarnych przyjęcia odzieży lub innego asortymentu mocno zabrudzonego lub zaplamionego. Personel Pralni ma obowiązek poinformować Klienta o ww. przyczynie odmowy przyjęcia.

15. Informujemy, że w przypadku występowania w odzieży pewnych uszkodzeń lub zabrudzeń, personel Pralni ma prawo umieścić na paragonie odpowiednią adnotację, prosząc Klienta o podpis potwierdzający wykonanie zlecenia ze świadomością występowania usterek, np.:

  • Silnego zużycia materiału: adnotacja „silne zużycie”.
  • Plam mogących być niemożliwymi do całkowitego usunięcia: adnotacja „plama bez gwarancji”.
  • Uszkodzeń tkaniny (np. zaciągnięcie, rozprucie, rozdarcie, uszkodzenie, wyświecenie, odbarwienie, utrata koloru, zafarbowanie itp.) lub dodatków (np. uszkodzony zamek, brak lub uszkodzenie guzika itp.): adnotacja „uszkodzenie”.
  • Przyjęcia do prania asortymentu wielokolorowego, którego konstrukcję może charakteryzować połączenie różnych rodzajów tkanin, tkanin i skór naturalnych oraz tkanin i skór sztucznych: adnotacja „ryzyko zafarbowania”.
  • Przyjęcia do czyszczenia odzieży zawierającej obszycia ze sztucznej skóry (skaju), które pomimo zapewnień producenta na metce konserwacyjnej mogą zesztywnieć i popękać: adnotacja: „dodatki bez gwarancji”.
  • W przypadku powzięcia przez personel Pralni wątpliwości co do możliwości doprania odzieży, personel ma prawo poinformować o tym Klienta i zawrzeć na paragonie odpowiednią adnotację: „plama bez gwarancji” i poprosić Klienta o podpis potwierdzający zgodę na zlecenie usługi.
 

Pralnia ma prawo odmówić wykonania usługi w przypadku braku podpisania uwag na paragonie przez Klienta.

16. Przed oddaniem odzieży lub innego asortymentu do prania:

  1. Klient powinien dokładnie opróżnić zawartość wszystkich kieszeni, usunąć broszki oraz inne elementy ozdobne, zabezpieczenia przed kradzieżą/metki cenowe, wprowadzone przez sprzedawców Sklepów, które nie stanowią integralnej części odzieży lub innego asortymentu. Pralnia nie zobowiązuje się do przyjęcia na przechowanie ww. rzeczy. W przypadku braku opróżnienia kieszeni, pozostawienia lub też nieusunięcia ww. elementów Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za ich zniszczenie lub zagubienie zawartości kieszeni lub ww. elementów, w ww. przypadkach, wszelkie roszczenia reklamacyjne w stosunku do Pralni będą niezasadne.
  2. Klient powinien wskazać personelowi przyjmującemu odzież lub inny asortyment wszelkie plamy i określić ich pochodzenie, a także wszelkie uszkodzenia mechaniczne (rozprucia, pęknięcia, miejsca przetarte, itp.). Personel Pralni ma prawo wskazać samodzielnie zauważone uszkodzenia i zawrzeć odpowiednią adnotację na paragonie prosząc o podpis Klienta na paragonie.
  3. W przypadku oddania do Pralni dywanu, dywan powinien być wytrzepany.
 

17. W przypadku przyjmowania dywanów informujemy, że:

  • Istnieje ryzyko, że nie wszystkie plamy zostaną całkowicie usunięte, dotyczy to plam z silnych barwników (w tym między innymi z kawy, herbaty, barszczu, coca-coli, tuszu), plam z klejów i substancji lepkich, przebarwień powstałych od naturalnego drewna i bejc, plam z moczu, niektórych tłustych plam niewiadomego pochodzenia oraz odbarwień.
  • Frędzle, które umieszczone są w miejscach intensywnie użytkowanych mogą ulec zniszczeniu oraz żółknąć.
  • Dywany wiskozowe (sztuczny jedwab) na skutek czyszczenia mogą zmienić strukturę runa (zmiana odcienia, zesztywnienie włosa).
  • Dywany i chodniki po czyszczeniu mogą stracić sztywność.
  • Dywany i chodniki wełniane czyszczone po raz pierwszy mogą ulec niewielkiemu skurczeniu.
  • Na dywanach i chodnikach wykonanych z włókna polipropylenowego w miejscach intensywnie użytkowanych mogą pozostać obszary o ciemniejszych odcieniach, będące wynikiem uszkodzenia runa w trakcie użytkowania.
  • Dywany jedwabne i orientalne zostaną przyjęte przez Pralnię z odpowiednią adnotacją na paragonie „bez gwarancji efektu”/”usługa za zgodą klienta”, personel Pralni poprosi Klienta o podpis potwierdzający zlecenie.
 

18. W przypadku przyjmowania do czyszczenia asortymentu skórzanego oraz obuwia, ze względu na jego specyfikę, informujemy, że:

  • Asortyment skórzany oraz obuwie bez zaleceń konserwacji przyjmowany jest na odpowiedzialność Klienta, zgodnie z zapisami w Karcie Przyjęcia Asortymentu Skórzanego i Obuwia.
  • Usługa czyszczenia asortymentu skórzanego/obuwia nie spowoduje przywrócenia danego asortymentu skórzanego/obuwia do jego stanu z dnia zakupu.
  • Odzież/obuwie mogą nierównomiernie się wybarwić w miejscach zabrudzonych, a także ze względu na ukryte wady skór, rodzaj tkaniny lub też częściowe przetarcia.
  • Przy odświeżeniu koloru można uzyskać kolor zbliżony, lecz nieidentyczny z oryginałem.
  • W wyrobach wielokolorowych może dojść do migracji barwnika i powstania trwałych zacieków.
  • Silne zabrudzenia, plamy mogą nie zostać całkowicie usunięte.
  • W procesie czyszczenia i konserwacji odzież/obuwie mogą się podkurczyć lub ulec zdeformowaniu.
  • Po konserwacji odzież/obuwie mogą stać się sztywniejsze i bardziej szorstkie, zmianie ulec może ich odcień i mogą zmatowieć.
  • Odzież/obuwie o obniżonej wytrzymałości narażone jest na rozerwania i rozprucia. Wówczas potrzebne będą dodatkowe zabiegi (np.szycie, klejenie), co może spowodować konieczność ponownego kontaktu z Klientem, a w efekcie wydłużenie czasu wykonania usługi.
  • Blizny, skazy, choroby skóry oraz miejsca przetarte w trakcie użytkowania mogą uwidocznić się w procesie czyszczenia.
  • Ćwieki oraz elementy ozdobne mogą ulec uszkodzeniu.
  • Dodatkowo informujemy, że w przypadku usługi czyszczenia obuwia oraz torebek:
    1. wnętrze obuwia oraz torebek jest tylko odświeżane i może się nie doczyścić, może zmienić odcień, mogą pozostać zacieki z barwnika lub z kleju,
    2. wkładki tekstylne oraz sznurowadła mogą ulec uszkodzeniu,
    3. białe obuwie i torebki wykonane z tkaniny lub skóry mogą nie odzyskać pierwotnej bieli,
    4. podeszwy jasne/białe mogą się nie doczyścić.
 

19. Wydanie odzieży lub innego asortymentu:

  1. Podstawą wydania odzieży lub innego asortymentu jest oryginalny paragon fiskalny, wydany Klientowi przez personel Pralni przy przyjęciu odzieży lub innego asortymentu do prania („Paragon fiskalny”). W przypadku gdy Klient utraci Paragon fiskalny bądź Paragon fiskalny ulegnie takiemu uszkodzeniu, że nie będzie możliwe odczytanie z niego niezbędnych informacji do wydania odzieży lub innego asortymentu, odzież lub inny asortyment zostanie wydany po przedstawieniu innego dowodu potwierdzającego zlecenie usługi (np. potwierdzenie przelewu) oraz po spisaniu odpowiedniego protokołu przyjęcia zgłoszenia o braku paragonu i weryfikacji zamówienia. Czas weryfikacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych. Informacja o wyniku weryfikacji zostanie przekazana Klientowi SMS-em za pośrednictwem numeru telefonu podanego przez Klienta w protokole.
  2. W Pralniach wyposażonych w automatyczny system wydawania, wydanie odzieży następuje poprzez automatyczny system wydawania odzieży („Automatyczne wydawanie odzieży”), chyba że Klient zażyczy sobie wydania przez personel Pralni. Usługa Automatycznego wydania odzieży jest dostępna w wybranych lokalizacjach.
  3. W przypadku Automatycznego wydawania odzieży podstawą odbioru jest bon zamówienia zawierający kod kreskowy („Bon z kodem”). Po zeskanowaniu Bonu z kodem system automatycznie wyda Klientowi odzież, którą Klient jest zobowiązany samodzielnie odebrać z podajnika. Zeskanowanie Bonu z kodem następuje w momencie zbliżenia Bonu z kodem do czytnika. Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za odzież pozostawioną przez Klienta na podajniku po zeskanowaniu Bonu z kodem. Zeskanowanie Bonu z kodem jest możliwe tylko jednokrotnie, każdy kolejny skan Bonu z kodem będzie nieskuteczny.
  4. Użycie danego Bonu z kodem jest automatycznie odnotowane w systemie Pralni i automatycznie uznane jako odbiór gotowego zlecenia. W każdej chwili w przypadku pytań lub problemów z Automatycznym wydawaniem odzieży Klient powinien niezwłocznie zwrócić się o pomoc do personelu Pralni.
  5. W przypadku gdy Klient utraci Bon z kodem bądź ulegnie on takiemu uszkodzeniu, że nie będzie możliwe jego zeskanowanie, odzież zostanie wydana po przedstawieniu innego dowodu potwierdzającego zlecenie usługi (np. potwierdzenie przelewu) oraz po spisaniu odpowiedniego protokołu przyjęcia zgłoszenia o braku paragonu i weryfikacji zamówienia. Czas weryfikacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych. Informacja o wyniku weryfikacji zostanie przekazana Klientowi SMS-em za pośrednictwem numeru telefonu podanego przez Klienta w protokole.
  6. Odzież lub inny asortyment należy odebrać z Pralni najpóźniej w terminie miesiąca od daty wykonania usługi. Po upływie tego terminu Pralnia pobiera opłatę za przechowanie nieodebranej odzieży lub innego asortymentu w wysokości 4 zł za każdy dzień przechowania.
  7. Po upływie 12 miesięcy od dnia przyjęcia zlecenia wykonania usługi Pralnia podejmuje próbę kontaktu z Klientem poprzez zamieszczenie na stronie internetowej EBS odpowiedniego ogłoszenia wzywającego do odebrania odzieży lub innego asortymentu przez Klienta w wyznaczonym terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni kalendarzowych od dnia opublikowania ogłoszenia. Jeżeli Klient nie odpowie na ogłoszenie, uznaje się, że Klient wyraża zgodę na oddanie odzieży lub innego asortymentu na cele charytatywne lub jego utylizację (według decyzji Pralni), o czym Klient jest informowany w ogłoszeniu.
 

20. Reklamacje:

  1. W przypadku gdy Klient nie jest zadowolony z wykonanej usługi, może zgłosić reklamację.
  2. W celu usprawnienia procesu reklamacyjnego zaleca się dokładne obejrzenie efektu usługi oraz zgłoszenie roszczeń ewentualnej reklamacji bezpośrednio przy odbiorze odzieży lub innego asortymentu. Upływ czasu pomiędzy wykonaniem usługi a zgłoszeniem reklamacji lub widoczne ślady użytkowania odzieży lub innego asortymentu, brak oznakowania (numerki przypięte do odzieży lub innego asortymentu) stosowanego w Pralni może stanowić podstawę odmowy uznania reklamacji za zasadną, ze względu na brak możliwości ustalenia czy przyczyny objęte reklamacją powstały podczas wykonywania przez Pralnię danej usługi.
  3. Reklamację można zgłosić w dowolnej formie, jednakże w celu ułatwienia rozpatrzenia reklamacji zaleca się formę pisemną. Klient może skorzystać z odpowiednich formularzy przeznaczonych do złożenia reklamacji dostępnych w lokalu Pralni. Formularze zostaną udostępnione przez personel Pralni na każde żądanie Klienta.
  4. Klient składający reklamację jest zobowiązany do przedstawienia dowodu zlecenia reklamowanej usługi w danej Pralni np. paragonu fiskalnego.
  5. Pralnia jest zobowiązana udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta, tak aby Klient mógł się z nią zapoznać w terminie:
    • 30 dni od dnia otrzymania reklamacji,
    • 14 dni od dnia otrzymania reklamacji w przypadku, gdy Klient wraz z reklamacją zgłosił żądanie w ramach rękojmi na podstawie art. 561[5] Kodeksu cywilnego.
    • Odpowiedź na reklamację Pralnia przekazuje Klientowi na papierze
  6. lub innym trwałym nośniku, w tym formie elektronicznej (e-mail) lub telefonicznej (SMS). Terminy określone w pkt e) powyżej uważa się za zachowane, jeżeli Pralnia przed ich upływem zawiadomi Klienta telefonicznie (poprzez SMS), że pisemna odpowiedź na reklamację jest gotowa do odbioru w lokalu Pralni, w której złożono reklamację.
  7. W celu i na okres rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest pozostawienie w Pralni reklamowanej odzieży lub innego asortymentu.
  8. W przypadku nieokazania przez Klienta oryginału paragonu fiskalnego w procesie reklamacyjnym i tym samym konieczności wykorzystania w procesie reklamacyjnym kopii tego paragonu, adnotacje zapisane na kopii paragonu uznawane są za wiążące.
  9. Odzież lub inny asortyment, za który Klient otrzymuje odszkodowanie, przechodzi na własność EBS S.A. z siedzibą w Warszawie.
  10. Wysokość przyznanego odszkodowania jest ustalana na podstawie wartości odzieży lub innego asortymentu, pomniejszonej o ich stopień zużycia do czasu oddania do Pralni.
 

21. Ze względów bezpieczeństwa na terenie Pralni mogą przebywać wyłącznie osoby upoważnione.

22. Pralnie działające na terenie centrów handlowych są otwarte w godzinach pracy danego centrum handlowego.

23. EBS S.A. z siedzibą w Warszawie oświadcza, że jest dużym przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 pkt 6 ustawy z dnia 08 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U.2022.893 t.j.).

24. Klauzula informacyjna RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych udostępnionych w związku z Umową lub reklamacją:

  1. Administratorem danych osobowych jest EBS.
  2. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usług, obsługi reklamacji i udzielania odpowiedzi na reklamacje.
  3. Kategorie danych osobowych obejmują m.in. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres, dane dedykowane do procesu usługi/reklamacji.
  4. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcy usług IT.
  5. Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że Klient wyrazi sprzeciw wobec przetwarzania danych.
  6. Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
  7. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000 t.j.) lub przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L Nr 119/1).
  9. Dane udostępnione przez Klienta nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.
  10. Dane pochodzą od osób, których dane dotyczą.
  11. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednak bez podania danych osobowych EBS nie będzie mógł rozpatrzyć reklamacji.
  12. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Administratorem drogą elektroniczną – adres email: rodo@ebssa.pl lub pisemnie na adres: ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa.